محل تبلیغات شما

بعد از دو سال آزمایش، قطار پیشرفته جدیدی که روی ریل های جازی حرکت می نماید، برای اولین بار در ییبین، چین، راه اندازی شد. این قطار به جای ریل فولادی، روی ریل هایی حرکت می نمایند که روی آسفالت با رنگ سفید نقاشی شده اند. این قطار مثل اتومبیل های خودران که در سراسر دنیا توسعه یافته اند، توسط جی پی اس و فناوری تشخیص و ردیابی نور راهنمایی می گردد تا دقیقا روی ریل های مجازی حرکت کند.

در صورت وجود موانعی مثل تصادف یا ترافیک، قطار موقتا راستا مشخص شده را ترک می نماید تا از موانع عبور کند. اما فقط راننده می تواند این کار را انجام دهد. این قطار چرخ های پلاستیکی دارد، اما سرعت آن به 70 کیلومتر بر ساعت می رسد و ظرفیت و کیفیت قطارهای ریلی سبک را دارد.

این قطار به صورت استاندارد شامل سه واگن است که 300 نفر را حمل می نماید، اما در صورت احتیاج می تواند پنچ واگن و 500 نفر را حرکت دهد. هم چنین از باتری های لیتیوم تیتانات تغذیه می نماید و با یک بار شارژ کامل می تواند 40 کیلومتر را طی کند. باتری ها به وسیله گردآورنده های موجود در ایستگاه ها قابل شارژ هستند. زمان شارژ کردن برای یک سفر 5 کیلومتری، تنها 30 ثانیه است و برای یک سفر 25 کیلومتری، حدود 10 دقیقه طول می کشد.

مزیت اصلی قطار های بدون ریل، نداشتن ریل است که منجر به کاهش بسیار هزینه ها ساخت و نگهداری می گردد. یک کیلومتر ریل سنتی حدود 30میلیون دلار هزینه دارد، اما با ریل های مجازی پیشرفته، هزینه به کمتر از نصف کاهش می یابد. راه آهن مجازی ییبین که به طول 17 کیلومتر از مرکز شهر می گذرد، با هزینه 160میلیون دلار ساخته شده و 10هزار مسافر را هر روز جابجا می نماید که بعد از اتصال به شبکه ریلی پرسرعت به 25هزار نفر افزایش می یابد.

حمل و نقل ترکیبی در ایستگاه راه آهن رشت

آشنایی با چند نکته ضروری در رعايت موارد ايمنی در مناطق عبور خطوط راه‌آهن

قطارهای سریع السیر شینکازن

های ,قطار ,ریل ,کیلومتر ,یک ,روی ,این قطار ,روی ریل ,ریل های ,می نماید ,می تواند

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها